Saturday, June 18, 2011

post tiada suka2(nada sedih

aku tengah bosan sebab ramai kawan aku mula dengan dunia luar.. camclaka.. dah la dunia luar dorang tu main dgn ponpuan( lagi celaka). pastu, yang tak tahan lagi, pagi mesej, tengahhari calling, petang mesej, malam mesej... tak ada kerja lain...  pastu aku yang takde henset ni, sunyi keseorangan....

pada suatu hari, kawan aku yang mudah kita bagi nama X. X ni slalu la kluar pergi bandar.. tu aku tak kesah, pastu bila balik asrama, terus bukak HP, pastu mesej.. sumpah celaka... dan sekarang ni dia kurang kluar asrama sebab mesej...

dan sekarang ni, bukan sekadar X sahaja yang mesej, dia bawak kaum yang bernama Y dan Z... dah la X,Y,Z ni tiga2 budak luar kelantan, semua kawan yang aku rapat.. tetiba dorang plak mulakan zaman baru.. zaman habiskan kredit.. sumpah hidop aku jadi bosan..

memang la pepatah melayu mengatakan bahawa jangan jaga tepi kain orang, tapi ni bukan jaga tepi kain, ni kutuk dari belakang/mengumpat... sumpah tengah luahkan perasaan... takpelah, hidup ko, awek ko.. aku still tak leh marah...
X, aku pinjam kopiah ko, walaupon ko ber-awek, ko still baik
Y, ko ahli usrah aku, ketua usrah plak tu, dan ko still lawan aku walaupon ko mesej
Z,walaupon aku rasa terharu sebab ko elakkan aku daripada fitnah ada awek, tapi still bosan sebab ko asyik mesej.. kadang2, layan la aku bwat lawak


aku cuma harap yang ko buang perangai cilakak ko tu jer.. tak kesah pon nak mesej.. aku cuma nak ko still la ckp ngan kitorang


p/s:XYZ semua mesej ngan aweik, aku sorang jer.. duduk ngan dorang.. baca buku ECT..

No comments:

Post a Comment